Van carrière-vrouw tot vluchteling

aysha-open_md

 

Wat brengt een vrouw ertoe haar thuis en land midden in de nacht te verlaten en vluchteling te worden?

De Engelse Marie Claire redacteur Corinne Redfern reisde samen met de zwangere Aysha en haar twee jonge kinderen van Griekenland naar Duitsland om te ontdekken waarom zij Syrië achterliet, en wat de toekomst haar zal brengen.

“Ik zie mezelf niet graag als een vluchteling. Ik woonde in een prachtig gedeelte van Aleppo en, had human research gestudeerd, als twintiger het land door gereisd en als burgerlijk ingenieur voor de regering gewerkt. Ik ontmoette mijn man zes jaar geleden, toen ik 34 was. Hij was een arts, maar ik herinner me dat ik niet bijzonder van hem onder de indruk was. Hij vroeg me daarentegen bijna meteen ten huwelijk. Uiteindelijk ging ik op zijn aanzoek in; ik denk dat ik diep van binnen wist dat hij de ware was. Vanaf dat moment waren we onafscheidelijk. Ons huis was oud en prachtig, met enorm hoge plafonds, witte muren en betegelde vloeren. We spendeerden onze dagen op ons werk en onze avonden met vrienden – we gingen uit eten, luisterden naar muziek… we leidden normale levens.

“‘s Nachts lag ik wakker en hoorde ik de bommen vallen”….

…. Klik hier om verder te lezen.

 

Over hermanspinhof

journalist/ writer, print, television, radio photographer
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie, Nieuws en politiek, opvoeding en onderwijs, Reizen en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

